Klagende mensen meekrijgen
Hoe krijg je mensen die altijd klagen en geen oplossingen aanbieden mee met de verandering? Wat is je reactie als mensen achterdochtig zijn en overal aan twijfelen?
In de training Klagende mensen meekrijgen leer je hoe jij met het aanpassen van jouw communicatie het gedrag van de ander kan veranderen. We onderzoeken aan de hand van de Roos van Leary de verschillende stijlen en gaan aan de slag met de aanpak die in deze situaties werkt. We gebruiken assertieve voorstellen, oplossingsgerichte vragen en actief luisteren om klagende mensen tot samenwerking en voortgang te bewegen.
Na de training ben je in staat om zo te communiceren dat mensen positiever worden en persoonlijk leiderschap gaan tonen.
Inschrijven
Meer informatie over de training
Hoe krijg je mensen die altijd klagen en geen oplossingen aanbieden mee met de verandering? Wat is je reactie als mensen achterdochtig zijn en overal aan twijfelen? Deze training leert je om klagende mensen een positievere houding aan te laten nemen en persoonlijk leiderschap te tonen.
Elementen die aan bod komen:
-
Communicatiestijlen: boven-onder, samen-tegen;
-
Actief luisteren en interesse tonen met gevoelsvragen;
-
Meekrijgen door assertieve voorstellen;
-
Bewegen tot verantwoordelijkheid nemen met oplossingsvragen en stiltes;
De training Klagende mensen meekrijgen is bedoeld voor alle teamleiders, adviseurs en projectmanagers die soms vastlopen in gesprekken met mensen die klagen, twijfelen en achterdochtig zijn, maar niet met oplossingen of alternatieven komen.
Na deze training ben je in staat om klagende mensen te bewegen tot het meegaan in de verandering of zelfs verantwoordelijkheid te nemen over een deel.
Het programma bestaat uit de onderstaande onderdelen, waarbij het accent en volgorde gebaseerd zal worden op de intake.
Intake:
- Schriftelijke vragen om jouw uitdagende situaties te begrijpen.
Trainingsdag:
- Verschillende communicatiestijlen volgens de Roos van Leary
- Geef ruimte: Actief luisteren en doorvragen met gevoelsvragen
- Blijf bij jouw belang: Assertieve voorstellen
- Oplossingsgerichte vragen en stiltes om samen te werken
Het studiemateriaal zal bestaan uit vooraf opgestuurde artikelen of korte documenten en de spiekbrieven die tijdens de training zullen worden uitgedeeld.