Vriendelijk aanspreken is goed voor allen!
Wat doe je als enkele deelnemers continu zitten te smoezen en grapjes te maken? Hoe zeg je nu dat die laptops en telefoons echt uit moeten?
In de training Vriendelijk aanspreken is goed voor allen leer je in te grijpen bij verstoringen in de groep door één of meerdere deelnemers. We combineren assertief gedrag met goed feedback geven om zo zonder conflict het gedrag aangepast te krijgen.
Met deze training kun jij als facilitator bij verstoringen ingrijpen op zo’n manier dat de groep effectief verder kan zonder irritatie of conflict.
Inschrijven
Meer informatie over de training
Wat doe je als enkele deelnemers continu zitten te smoezen en grapjes te maken? Hoe zeg je nu dat die laptops en telefoons echt uit moeten? Wij leren je bij verstoringen iemand aan te spreken zonder conflict.
Elementen die aan bod komen:
-
Goed feedback geven: specifiek gedrag en effect;
-
Assertief versus agressief en sub-assertief;
-
Aanspreken: integratie van goede feedback en assertiviteit;
De training Vriendelijk aanspreken is goed voor allen is bedoeld voor alle consultants, adviseurs en procesbegeleiders die al ervaring hebben in het begeleiden van groepen, maar assertiever voor de groep willen staan.
Na deze training kan je ingrijpen bij verstoringen in de groep veroorzaakt door deelnemers zodat het verstorende gedrag aangepast wordt. Je doet dit met respect en zonder conflict te creëren.
Het programma bestaat uit de onderstaande onderdelen, waarbij het accent en volgorde gebaseerd zal worden op de intake.
Intake:
- Schriftelijke vragen om jouw uitdagende situaties te begrijpen.
Dag 1:
- Goed feedback geven: specifiek gedrag en effect benoemen
- Het verschil tussen sub-assertief, assertief en agressief gedrag
- Vriendelijk en assertief aanspreken van deelnemers
Het studiemateriaal zal bestaan uit vooraf opgestuurde artikelen of korte documenten en de spiekbrieven die tijdens de training zullen worden uitgedeeld.